Ashtanga Yoga, Yin Yoga, Power Morning Yoga

na nějaký čas mizí z našeho rozvrhu, kvůli mateřským povinnostem Veroniky. Nahrazuje ji lekce stejně oblíbené Power Jogy :-)

 

 

tvoří systém plynulých statických pozic (asán), propojených dynamickým cvičením (vinyasa).

Základem je správné dýchání (volné hluboké dýchání se zvukem Ujjayi – dech vítěze) pozice (Ásany), energetické zámky (Bandhy) a směr pohledu (Dristhi)

Pozice trvají převážně 5 dechů, závěrečná série 8,10,25 dechů, přechod mezi pozicemi trvá jeden dech

Ashtanga jóga je životní filozofií, proto je vhodná pro všechny.

Tento styl jógy tvoří ideální poměr mezi rozvojem síly a ohebnosti. Tělo se stává silnější a pružnější, mysl jasnější a duše šťastnějí

Historie

Ashtanga jóga vznikla původně ze systému Hatha jógy, kterou se Sri T. Krishnamacharya naučilv Tibetu a přinesl ji do Indie. Díky praxi a učení se jiných technik dostal legendárnímu tisíce let starému rukopisu v sanskrtu, psaný na banánových listech – Yoga Korunta. Dokument roky studoval a učil a přepsal ho do starověkého učení Yoga Sutra. Ashtanga joga je spojením těchto dvou dokumentů, jako systém transformace těla, mysli a ducha za pomocí jógy.

Tradici jógové praxe a filozofie naučil svého žáka Sri K. Pattabhi Joise, který dále učil své žáky celého světa a tím, se celý systém jógy velmi rychle rozšířil do západního světa.

Ashtanga Joga

Celkem 205 asán, sestava je rozdělena na 6 stupňů. Každá ze sestav má podobné schéma, začíná dvěma pozdravy slunce a pokračujeme předepsanými asánami s výdrží na 5 dechových cyklů. Sestavu završují finální asány a závěr tvoří relaxační poloha.

Základní stupeň Ashtanga Vinyasa Jogy, kterou se budeme učit tvoří Joga Chikitsta – „detoxikace a ozdravení těla“

Obsahuje 41 cviků (asán). Důraz je kladen na protažení svalstva zadní strany stehen, tímto i zpevnění bederní oblasti páteře. Série obsahuje množství předklonů, které výrazně stlačují břišní dutinu a tím blahodárně působí na vnitřní orgány. Proskoky – vinyasa, vedou velmi rychle k rozvoji síly a posílení jádrového svalstva.

Pokud by v základní sestavě převažovali záklony, docházelo by ke zvýšené stimulaci nervového systému, což by se mohlo způsobovat zdravotní komplikace, nikoliv jejich odstranění.

Středně pokročilá sestava Nadi Shuddhi – „očista energetických kanálů“

Těžištěm této série jsou záklony, které mají výrazný nabuzující účinek, dodávají odvahu a naději.

Způsobilí pro druhý stupeň, jsme po zvládnutí celé základní sestavy, 6 krát týdně bez přepětí či svalové únavy.

 

Poslední 4 série Sthira Bhaga A,B,C,D – „vytrvalá síla“

Polohy jsou značně náročné na rovnováhu, kloubní ohebnost a silovou výdrž.

Doporučení

Ashtanga se cvičí v pohodlném oblečení naboso

Z hygienických důvodů je vhodné mít svoji podložku, či protiskluzovou deku na podložku. Jinak jsou zdarma podložky k zapůjčení. Dále je dobré mít malý ručník a na závěrečnou relaxaci teplé ponožky či deku, dle Vašich potřeb

V období periody a těhotenství se některé pozice nedoporučují

Během lekce se nedoporučuje pít, z důvodu nežádoucího ochlazení organismu a narušení plynulosti praxe

Je vhodné cvičit s prázdným žaludkem, minimálně 2 hodiny před lekcí prosím nejezte a nepijte alkohol. Kouření před i po lekci není vhodné

Termíny lekcí :

  • pondělí - 19:05 - 20:15 - Veronika
  • neděle 9:00 - 10:15 - Veronika

lekce trvá 70 min.

 

YIN JOGA

Klidná a jemná forma jógy, zaměřená na nejhlubší tkáně lidského těla, pojivové tkáně – klouby, vazy, fascie, kosti a šlachy.

Specifické asány, jsou praktikovány pouze v sedě a leže a trvají 3-5minut. Abychom se v pozicích cítili pohodlně, využíváme blocky a deky, kterými lze vypodložit různé části těla. Tím dochází ke snížení napětí, uvolnění a relaxaci.

Praxe je pomalá v rytmu přirozeného dechu, stále ve stejném zatížení, kdy svalová tkáň zcela relaxuje a do těla proudí energie (chi).Jemně a nenásilně tak podpoříme přítok výživy do pojivových tkání. Necháme působit dráhy meridiánů a myofascií ve spojením se všemi čakrami. Průtok krve je tímto rychlejší a to má za následek energizující účinek na tělo, dodává  vnitřní klid a sebelásku,  získáváme rovnováhu, bojujeme se stresem a úzkostí.

Yin yoga je  vhodná jak pro úplné začátečníky s jógou, taktéž i těhotné ženy pro uvědomnění  si seba sama, zklidnění a relaxaci tak pro pohybově zdatnější, jako doplněk k jiným druhům jógy zaměřeným spíše na jangovou  podstatu (zaměřenou na sílu a svaly), stejně tak jako doplněk k jiným formám cvičení, či běhání. Slouží k vyrovnání aspektů jing a jang, které jen spolu do života vnášejí vyváženost a harmonii.

Doporučení

Yin yoga se cvičí v pohodlném, teplejším oblečení naboso

Z hygienických důvodů je vhodné mít svoji podložku, či protiskluzovou deku na podložku, popř. bločky, bolstery na podložení a zpříjemnění polohy v asánách. Jinak jsou zdarma podložky a bločky k zapůjčení. Dále je dobré mít malý ručník, láhev na vodu a na závěrečnou relaxaci teplé ponožky či deku, dle Vašich potřeb

Je vhodné cvičit s prázdným žaludkem, minimálně 1 hodinu před lekcí prosím nejezte a nepijte alkohol. Kouření před i po lekci není vhodné

Termíny lekcí :

 

* čtvrtek - 17:55 - 18:50 Eva

Power Morning Yoga

Dynamická zároveň jemná, plynulá forma jógy, vycházející z prvků Power Yogy ve spojení vinyasa flow, za pomocí plynulého dechu .

Ranní flow yoga, začína protažením a zahřátím svalů, pomocí pozdravů slunce. Následuje hlavní část, praxe plynulých asán, které jsou kompenzačně zvolené, aby záklon střídal předklon, po aktivačních polohách následují inhibiční, po dynamické asáně následuje výdržová pozice. Závěr tvoří relaxace těla i mysli.

Protažení, posílení, zahřátí těla a zklidnění mysli pomáhá nastolit rovnováhu, načerpat novou energii a zvládat každodenní radosti i starosti s lehkostí.

Lekce je vhodná i pro začátečníky

Doporučení

Ranní jóga se cvičí v pohodlném oblečení naboso

Z hygienických důvodů je vhodné mít svoji podložku, či protiskluzovou deku na podložku. Jinak jsou zdarma podložky a bločky k zapůjčení. Dále je dobré mít malý ručník, láhev na vodu a na závěrečnou relaxaci teplé ponožky či deku, dle Vašich potřeb

Je vhodné cvičit s prázdným žaludkem, minimálně 1 hodinu před lekcí prosím nejezte a nepijte alkohol. Kouření před i po lekci není vhodné

Termíny lekcí :

* úterý 9:05 - 10:00

lekce trvá 55 min.

Těšíme se na Vás

 

ASHTANGA JOGA BRNO MEDLÁNKY

Power Joga Brno Medlánky

YIN JOGA BRNO MEDLÁNKY

MORNING JOGA BRNO MEDLÁNKY

Nenašli jste co jste hledali? A co třeba osobní trénink s našim trenérem…

Zjistěte si více informací

MoveGym

V Újezdech 7
621 00 Brno - Medlánky
(není korespondenční adresa)